ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要―名古屋柳城短期大学
  2. 第25号

教育観と日本人の思考様式 : 知識教育観を中心として

https://ryujo.repo.nii.ac.jp/records/156
https://ryujo.repo.nii.ac.jp/records/156
e43bec53-a0c7-4c36-978b-462f92d87f69
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000697154.pdf KJ00000697154.pdf (1.2 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-23
タイトル
タイトル 教育観と日本人の思考様式 : 知識教育観を中心として
言語 ja
タイトル
タイトル The Educational Outlook and Japanese Way of Thinking : Focusing on the View of Knowledge Instruction
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 知識
キーワード
主題Scheme Other
主題 instruction
キーワード
主題Scheme Other
主題 文化化
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習指導要領
キーワード
主題Scheme Other
主題 人類的志向
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11268907
著者 田浦, 武雄

× 田浦, 武雄

田浦, 武雄

ja-Kana タウラ, タケオ

Search repository
Taura, Takeo

× Taura, Takeo

en Taura, Takeo

Search repository
著者所属(日)
名古屋柳城短期大学
著者所属(英)
en
Nagoya Ryujo (St. Mary's) College
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In order to Japan to take on a vital role in the 21st centry, the democratic educational philosophy is of vital importance. Our democratic educatinal outlook should be required to promote the positive points of Japanese way of thinking and to remedy its defects. In this article I will discuss the following eight points: 1. Knowledge and knowledge instruction 2. The structure of knowledge 3. Humanizing education 3-1 N. E. A. Report (in 1971) and humanizing educatin 3-2 Open education and humanizing schools 3-3 J. S. Bruner and humanizing education 3-4 Revolution of schools as institutions 3-5 Trends of humanizing education 4. The concept of instruction 5. The concept of enculturation 6. Course of study as a frame of knowledge instruction 7. Power to live and enriched mind 8. Problems of the educatinal outlook and knowledge instruction Environment of the cultivation of the educational outlook and the knowledge instruction in Japanese schools is very hard and problematic. At least Japanese education should adopt the way of humankind oriented thinking and the instruction to debate on and solve the problematic issues without avoiding them. And also we should revise the extreme nationalistic or egoistic ways of thinking and realize the coexistence with heterogeneous cultures.
書誌情報 研究紀要
en : Nagoya Ryujo (St. Mary's) College annual report of studies

巻 25, p. 1-13, 発行日 2003-12-20
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 4
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00000697154
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13427997
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:17:15.753214
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3