WEKO3
アイテム
幼児の身体活動性を高める要因の検討
https://ryujo.repo.nii.ac.jp/records/224
https://ryujo.repo.nii.ac.jp/records/2246715c169-5a31-42dc-ae9b-7b21461bd16e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-05-23 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 幼児の身体活動性を高める要因の検討 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Examination of Factors to Increase Physical Activity in Young Children | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 身体活動 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 保育者 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | よく動く子 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 尺度開発 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | physical activity | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | kindergarten and nursery teachers | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | active child | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | development of a scale | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11268907 | |||||||||||
著者 |
鈴木, 裕子
× 鈴木, 裕子
× Suzuki, Yuko
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
名古屋柳城短期大学 | ||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||
en | ||||||||||||
Nagoya Ryujyo (St. Mary's) College | ||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | This study examines the factors that promote physical activity in young children based on the knowledge acquired through development process of the evaluation scale for young children' physical activity. In Part I, utilizing questionnaires that were completed by kindergarten and day-nursery teachers, we clarified the concept of "Active Child", and selected relevant items as part of the evaluation scale. In Part II, through factor analysis of the data collected in part I, we divided the concept of physical activity into four factors: F1: Playing, F2: Leadership, F3: Challenge, F4: Socialization. In Part III, we confirmed the reliability and validity of the evaluation scale through examinations. Finally, we concluded that the four factors of "Active Child" defined in this paper provide valuable insight to promote physical activity in young children. | |||||||||||
書誌情報 |
研究紀要 en : Nagoya Ryujo (St. Mary's) College annual report of studies 巻 28, p. 125-135, 発行日 2006-12-20 |
|||||||||||
表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 9 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00004666544 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13427997 |