ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要―名古屋柳城短期大学
  2. 第30号

幼児の身体表現活動において発現する双方向的な模倣の機能

https://ryujo.repo.nii.ac.jp/records/261
https://ryujo.repo.nii.ac.jp/records/261
19659777-28d9-415a-9ad3-37cf44de8ad7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005170299.pdf KJ00005170299.pdf (3.1 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-23
タイトル
タイトル 幼児の身体表現活動において発現する双方向的な模倣の機能
言語 ja
タイトル
タイトル The Function of Interactive Imitation in Physical Expression Activity of Preschoolers
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 模倣
キーワード
主題Scheme Other
主題 身体的コミュニケーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児
キーワード
主題Scheme Other
主題 身体表現活動
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 imitation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 physical communication
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 preschoolers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 physical expression activity
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11268907
著者 鈴木, 裕子

× 鈴木, 裕子

ja 鈴木, 裕子

ja-Kana スズキ, ユウコ

Search repository
Suzuki, Yuko

× Suzuki, Yuko

en Suzuki, Yuko

Search repository
著者所属(日)
名古屋柳城短期大学
著者所属(英)
en
Nagoya Ryujo (St. Mary's) College
抄録(英)
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The function of imitation in physical expression activity of preschoolers were categorized into four pattern based on the results of my previous studies. Pattern 1 : To look for a chance to start movement. Pattern 2 : To enjoy mimicking movements and interacting with others Pattern. 3 : To understand one's own movements and vision. Pattern 4 : To adopt movement and vision from others. This paper focuses on the pattern 2 and examines the function of interactive imitation through the analysis of real cases. Through this process it was discoverd that interactive imitation and the condition after imitation took on various forms and they could be broken down into the following five functions. 1 : Gives the joy of doing something together. 2 : Wider variety of movements are achieved through synchronization. 3 : Internest in ohters through the process of imitated. 4 : Self expression improves through the process of imitating others. 5 : Connecting with others through movement helps chang their world. I then examined each function by looking at several cases. From the research, I reached the conclusion that interactive imitation leads individuals to become aware of others and develop self expression through the act of mimicking. This implies that interactive communication is developed through the imitation of others. Imitation has the role of enriching physical communication. In future studies, I plan to examin what role imitation as physical communication plays in preschoolers' lives.
書誌情報 研究紀要
en : Nagoya Ryujo (St. Mary's) College annual report of studies

巻 30, p. 115-123, 発行日 2008-12-20
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 10
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00005170299
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13427997
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:15:19.773014
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3