WEKO3
アイテム
〈紙芝居特集〉幼児の紙芝居への反応 : 反応パターンの抽出と生起する文脈の検討
https://ryujo.repo.nii.ac.jp/records/235
https://ryujo.repo.nii.ac.jp/records/235474c370b-c59d-4463-86a1-65ecac0a5184
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004843412.pdf (2.4 MB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-05-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈紙芝居特集〉幼児の紙芝居への反応 : 反応パターンの抽出と生起する文脈の検討 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Child's Reaction to Kamishibai : Patterns of Reactions and Shift with Story Line | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 紙芝居 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幼児の反応 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語的反応 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 身体的反応 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kamishibai | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reactions of children | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | linguistic reactions | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | physical reactions | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11268907 | |||||
著者 |
小平, 英志
× 小平, 英志× Kodaira, Hideshi |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 名古屋柳城短期大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nagoya Ryujo (St. Mary's) College | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to obtain the patterns of reactions to Kamishibai in the kindergarten children. The shift in the reactions caused story lines of Kamishibai was also investigated. The observational study was conducted on kindergartners(N=27,age 4-5), and children's reactions were classified into linguistic and physical reactions. Linguistic reactions contained reciting dialogs, reading out loud, voicing the question, making a comment on pictures, gasping in surprise, and dishing out complaints to friends or teachers. Physical reactions consist ed of staring, looking away, changing postures, clapping their hands, touching themselves, meddling in friends, imitating characters, smiling, and nodding. Linguistic reactions to the Kamishibai tended to emerge as internal speech during the entire show, and reactions of looking away and touching themselves decrease a with the climax of the story. | |||||
書誌情報 |
研究紀要 en : Nagoya Ryujo (St. Mary's) College annual report of studies 巻 29, p. 31-38, 発行日 2007-12-20 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 5 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00004843412 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13427997 |