WEKO3
アイテム
戦後社会教育の軌跡と到達点 : 戦後改革の理念に着目して
https://ryujo.repo.nii.ac.jp/records/277
https://ryujo.repo.nii.ac.jp/records/277fb3b1d6b-646a-42fc-b89e-edacbc4ba154
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-05-23 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 戦後社会教育の軌跡と到達点 : 戦後改革の理念に着目して | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The Historical Trend and Arrival of Social Education after the World War2 : Focusing on the Idea of the Reformation after the World War2 | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 第2次大戦後の改革理念 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 社会教育思想 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 社会教育の歴史的軌跡と到達点 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 新自由主義の教育政策 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 社会教育はいかにあるべきか | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | The Idea of the Reformation after the World War2 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | The Thought of Social Education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | The Historical Trend and Arrival of Social Education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | A Kind of Cotradiction under the Educational Policy of Neo-liberalism | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | What Social Education Should Be | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11268907 | |||||||||||
著者 |
新海, 英行
× 新海, 英行
× Shinkai, Hideyuki
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
値 | 名古屋柳城短期大学 | |||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Nagoya Ryujo (St. Mary's) College | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | Sixty five years have passed after the World War2. The sentence of "Getting out of the regime after the World War2" is exclaimed loudly. The fundamental law of education and the law of social education were drastically revised. The thought of social education which has been developed and deepened in the educational reform after the World War2 is facing to a kind of contradiction under the educational policy of neo-liberalism. On the other hand, today social education is necessary for many people, because they have lots of unrest, interest and request concerning their life and living under the competitive society. In this paper, we look back the historical trend of formation and development of social education, focusing on it's turning points, and we would like to have a good chance to conceive what social education should be from now on. | |||||||||||
書誌情報 |
研究紀要 en : Nagoya Ryujo (St. Mary's) College annual report of studies 巻 32, p. 1-13, 発行日 2010-12-20 |
|||||||||||
表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 1 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00006933483 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13427997 |